نگاهی به اولین بازی های ویدیویی و کامپیوتری
سایت برترین بی (https://bartarinb.site/) را دنبال کنید. بررسی نخستین بازی های رایانه ای  صنعت بازی های‌ ویدیویی هر سال رشد چشمگیری داشته اسـت. درسال 2019؛ این صنعت بالغ بر 151.9 میلیارد دلار بـه عنوان کل درآمد خود تولید کرد. اما آیا تا بـه حال از خود پرسیده اید کـه چگونه نخستین بازی های‌ رایانه ای شروع بـه تکامل کردند؟ نخستین بازی های‌ رایانه...

بازی های ویدیویی و کامپیوتری

بازی های‌ ویدیویی و کامپیوتری یکی از جذاب ترین سرگرمی های‌ جوانان و نوجوانان میباشد و حتی شـما دراین بازی ها علاوه بر سرگرمی می‌توانید درامد خوبی هم داشته باشید در ادامه با نگاهی بـه نخستین بازی های‌ ویدیویی و کامپیوتری مخصوص شرط بندی سایت برترین بی را دنبال کنید.

بررسی نخستین بازی های رایانه ای

صنعت بازی های‌ ویدیویی هر سال رشد چشمگیری داشته اسـت. درسال 2019؛ این صنعت بالغ بر 151.9 میلیارد دلار بـه عنوان کل درآمد خود تولید کرد. اما آیا تا بـه حال از خود پرسیده اید کـه چگونه نخستین بازی های‌ رایانه ای شروع بـه تکامل کردند؟

نخستین بازی های‌ رایانه ای چه بودند و چه کسی انها را ساخت؟ این سوالات بـه چندین سال پیش برمی‌گردد، اما باز کردن این اطلاعات بـه همان اندازه کـه میشود لذت‌بخش اسـت.

این مقاله تکامل بازی‌های‌ رایانه‌ای، چه کسی ان‌ها را ایجاد کرده و این بازی‌ها چه چیزی بوده‌اند را تشریح می کند. تا انتها با ما همراه باشید، زیرا اگر عاشق پوکی‌های‌ رایگان آنلاین هستید، می خواهید این را آزاد کنید.

اولین بازی کامپیوتری

در اوایل دهه 1940؛ Thomas T. Goldsmith Jr. و Estle R. Mann دستگاهی ساختند. این دستگاه هیچ شباهتی بـه بازی های‌ ویدیویی امروزی نداشت. حتی شبیهش هم نبود اما این فناوری با پوشش های‌ صفحه نمایش بود کـه بـه کاربران اجازه می داد بازی های‌ اساسی را انجام دهند. این دستگاه بـه عنوان دستگاه سرگرمی لوله اشعه کاتد شناخته می شد. بـه زودی درسال 1958؛ ویلیام هیگینبوهام یک بازی بـه نام تنیس برای دو نفر را اختراع کرد.

اما چالش، محدودیت‌های‌ بازی بود کـه توده‌ها را از انجام بازی در زمان مناسب خود منع می کرد. بنابر این، پس از آزمون‌ها و خطاهای مختلف، سرانجام رالف اچ بائر بـه یک بازی ویدیویی مرتبط رسید کـه مردم می‌توانستند.

ان را روی کنسول بازی کنند. این ادیسه بـه مگناوکس ادیسه مشهور شد. فهرستی از بازی‌های‌ ضروری کـه بر تعقیب و گریز و تیراندازی با تفنگ متمرکز بودند را ارائه میکرد. در بین سایر بازی‌های‌ ویدیویی، این یکی از موفقیت‌های‌ بزرگ در صنعت بازی بود.

نگاهی به اولین بازی های ویدیویی و کامپیوتری

یکی از نخستین بازی هایی کـه برای افراد در خانه طراحی شد، The Brown Box بود. این یک نمونه اولیه بود کـه رالف بائر درسال 1976 منتشر کرد. “جعبه قهوه ای” می توانست با هر تلویزیونی کـه در ان دو کاربر لوله ها را نظارت می‌کردند.

ودر بازی یک دیگر را تعقیب می‌کردند، همگام سازی کرد. این بازی میتواند بـه افراد کمک کند تا پینگ پنگ، چکرز و بسیاری بازی های‌ هیجان انگیز دیگر را از خانه انجام دهند. بازی همچنین حاوی یک تفنگ نورانی بود کـه بـه تیراندازی بـه هدف کمک می کرد.

برای بازی های‌ گلف نیز از یک ضمیمه مخصوص استفاده شد. بنابر این، جعبه قهوه‌ای بـه یک محبوبیت فوق‌العاده در بین مردم در سراسر جهان تبدیل شد. این زمانی بود کـه جهان شروع بـه درک علاقه بـه بازی های‌ ویدیویی کرد و این کـه چگونه میتوان انها را بـه موقع تسریع کرد. بعدا درسال 1972؛ مجوز ان را بـه Magnavox دریافت کرد.

محبوب ترین بازی کامپیوتری

اما Magnavox دوام چندانی نداشت زیرا درسال‌های‌ آینده تولید ان متوقف شد. دراین مدت 300000 کنسول فروخته شد. مردم فکر می‌کردند کـه این بازی برای همه ی آمریکایی ها جدید بود.

بنابر این، مردم نمی‌توانند قبل از این کـه برای مدت طولانی بـه ان تکیه کنند، دو بار فکر کنند. کمپین های‌ بازاریابی نیز بـه دلیل رشد ضعیف ان در بازار مقصر شناخته شدند. اما حتی امروزه، مردم همان‌ گونه بر این باورند کـه جعبه قهوه ای ظهور صنعت بازی های‌ دیجیتال اسـت. درباره اون هیچ شکی نیست.

بین سال‌های‌ 1966 تا 1967؛ بازی‌های‌ الکترومکانیکی Periscope و Crown Special Soccer شروع بـه تکامل کردند. این ها محصولات نخستین شرکت هایی بودند کـه این بازی ها را عرضه کردند. سگا و تایتو مسئول ان بودند. درسال 1972؛ آتاری نخستین شرکت بازی بود کـه بـه ایجاد معیاری برای بخش بازی در مقیاس بزرگ کمک کرد.

نگاهی به اولین بازی های ویدیویی و کامپیوتری

در زمان آتاری، این شرکت فقط بازی‌ها را توسعه نمی‌داد، بلکه روی اختراع بازی‌های‌ آرکید نیز تمرکز داشت. این فروش بـه 1095 دلار رسید. در نهایت، Pong بـه عنوان نخستین بازی ویدئویی الکترونیکی راه اندازی شد.

و خودرو های‌ آرکید شروع بـه نصب در تمام مراکز خرید و مکان های‌ عمومی کردند. زمانی کـه مردم متوجه شدند کـه توده ها چقدر از انجام این بازی ها لذت میبرند، نزدیک بـه 15 شرکت پس از ان بازی های‌ ویدیویی ایجاد کردند و شروع بـه گسترش بازار خود دراین صنعت کردند. در حال حاضر، مردم با مفهوم فعلی بازی های‌ ویدئویی آشنا بودند.

این زمانی بود کـه هر شرکتی می‌خواست بهترین بازی ویدیویی را بسازد و برند خودرا متمایز کند. در نتیجه رقابت دراین صنعت شروع بـه التیام کرد. بـه زودی، چندین شرکت بازی سازی در صف منتظر بودند تا بازی های‌ ویدیویی خودرا راه اندازی کنند و با چیزی متفاوت وارد بازار شوند.

شروع بازی چند نفره

آیا فکر میکنید اسلات‌های‌ رایگان بازی بدون دانلود بازی‌ها بـه‌طور خودکار فوران کردند؟ نه! این محصول چندین سال تلاش مداوم و اتوماسیون بود. درسال 1970؛ رستوران های‌ زنجیره ای در ایالات متحده شروع بـه ساخت بازی های‌ ویدیویی کردند. اینکار برای استفاده از این شوق اخیر و توانمندسازی عموم برای تجربه چیزی متفاوت انجام شد. دراین مرحله، مردم می‌توانند امتیازات بازی خودرا ثبت کنند و بخشی از رقابت سریع در صنعت باشند.

درسال 1973؛ بازی Empire رقابت بهترین بازیکن را در صفحات مختلف ایجاد کرد. این باعث شد کـه علاقه ای بی پایان در قلب مردم برای امتحان چیزی بـه همان اندازه جدید و جذاب ایجاد شود.

Empire یک بازی هوشمند بود کـه تقریبا بـه هشت بازیکن اجازه می داد تا بازی را بـه طور هم زمان انجام دهند. از سال 1978 تا 1985 آمارهای جالبی از افراد درگیر این بازی بود. گزارش شده اسـت کـه کاربران نزدیک بـه 300000 ساعت را صرف ان کرده اند.

دراین زمان، نسل جوان بـه طور کامل در صنعت بازی درگیر شده بودو در بازی های‌ آرکید با یک دیگر رقابت میکردند. در نتیجه، صنعت بازی تبدیل بـه یک موفقیت تدریجی برای تعداد زیادی از شرکت‌ها شد.

نگاهی به اولین بازی های ویدیویی و کامپیوتری

در اوایل دهه 1970؛ کامپیوترهای شخصی در سرتاسر جهان شروع بـه توسعه کردند و بـه مردم این امکان را می‌دادند کـه بـه صفحه‌نمایش‌های‌ فناوری خصوصی خود برای بازی آنلاین بازی‌های‌ ویدیویی دسترسی داشته باشند. اختراع اینتل دراین مرحله یک گیلاس روی کیک بود زیرا بـه کاربران اجازه می داد بـه دنیای اینترنت دسترسی داشته باشند و نگاهی دقیق تر بـه ساخت بازی ها بیندازند.

درسال 1977؛ آتاری Atari VCS را راه‌اندازی کرد کـه نزدیک بـه 25000 دستگاه فروخت. اما درسال 1978 تقریبا 550000 دستگاه از آن ها را فروخت. با این حال، فروش آن طور کـه انتظار داشتند خوب نبود. اما بـه محض این کـه ادغام ریزپردازنده ها تکامل یافت، عصر جدید بازی آغاز شد. دراین مرحله، فروش آتاری 2600 بـه 2 میلیون دستگاه درسال 1980 رسید.

اهمیت بازی های ویدیویی امروز

بازی های‌ ویدیویی همان‌ گونه بخش بزرگی از صنعت بازی هستند. در این جا عده ای از مزایای آن ها ارائه شده اسـت:

1. محیط سرگرم کننده و اجتماعی برای تعامل.

2. همکاری و کار گروهی.

3. تمرکز و تعامل را التیام می بخشد.

4. دانش در فن آوری را التیام می بخشد.

5. تقویت اعتماد بـه نفس و آرامش ذهن;

6. هماهنگی دست و چشم را التیام می بخشد.

7. مجموعه مهارت های‌ حل مسئله منحصر بـه فرد را توسعه می‌دهد.

8. کودکان را آرام می کند و بـه انها اجازه میدهد چیزهای جدید بیاموزند.

9. شرکت در بازی ها و ورزش ها را تشویق می کند.

صنعت بازی های‌ ویدیویی مطمئناً درسال های‌ آینده بـه طور تصاعدی رشد خواهد کرد. اگر چه عده ای از مردم بازی‌های‌ ویدیویی را ساده‌سازی می دانند، اما در واقعیت، ما می توانیم بـه طور قابل توجهی از انها بهره ببریم زیرا تجارب، سرگرمی‌ها و مهارت‌های‌ جدیدی بـه ما میدهند.

ورود به سایت بازی های کامپیوتری

شـما برای ایجاد درامد از بازی های‌ یارانه ای و کامپیوتری می توانید بر روی لینک سبز رنگ پایین صفحه کلیک فرمایید تا سود بسیار خوبی ببرید برای ورود کافیست کـه بر روی لینک سبز رنگ پایین صفحه کلیک فرمایید.

https://bartarinb.site/