
هر چند مفهوم برند سازی در میان کسب و کارهای کشور زیاد قدیمی نیست، اما خوشبختانه در سال های اخیر توجه به این تخصص در کشور رو به افزایش است .

همان طور که برای طراحی داخلی ساختمان به سراغ متخصص می رویم باید در زمینه برندسازی و تبلیغات مفید نیز به دنبال متخصص رفته و کار را به کاردان که همانا یک شرکت تبلیغاتی یا آژانس مارکتینگ معتبر است بسپاریم.
اما متاسفانه خیلیها هنوز هم نمیدانند که برند و برندینگ، فقط طراحی لوگو و انتخاب فونت سازمانی نیست.
در واقع برندینگ دانشی است که با برتری دادن به یک برند باعث افزایش اعتبار و شهرت آن برند در بازار رقابت میشود.
این موضوع باعث می شود آن برند در میان مردم جایگاه مناسب تری پیدا کند و کم کم به فروش بیشتر و اعتماد بیشتر مشتری و حتی ایجاد مشتریان وفادار برند منجر می گردد.
در بسیاری از شرکت های موفق و برتر دنیا می توان با یک بررسی ساده، نقش موثر برندینگ را در موفقیتشان مشاهده کرد.
البته ایجاد یک نام تجاری و لوگی بخشی از برندسازی محسوب می شود. ولی قطعا تمام آن نیست. برندسازی مسیری است که به واسطه آن مشتریان، محصولات و خدمات یک شرکت را درک و تجربه می کنند.
یک سازمان برای خود مسئولیت تولید محصولاتی متمایز را تعریف کرده است. این سازمان با این روش به دنبال تعیین هویت خود است و نشان می دهد این سازمان چگونه می خواهد در بازار دیده شود.
سازمان ها با کمک استراتژی های بازاریابی و برندینگ، هویت برند خود را به مصرف کنندگان نشان می دهند.
هر برندی که موفق شود برندسازی موفق تری داشته باشد، جایگاه بهتری در ذهن و قلب مصرف کنندگان یا همان جامعه هدف خریداران احتمالی خواهد یافت که می تواند نقش موثری در موفقیت داشته باشد.
هویت سازمانی یک برند نیز در موفقیت و ماندگاری برند موثر است. در ابتدا هویت سازمانی مترادف با نامگذاری سازمان، لوگو ها، سبک ساختمان شرکت و هویت بصری بود.
اما در واقع هویت سازمان، ویژگی های منحصر به فردی در آن نهاد یا شرکت یا سازمان است که تماماً در رفتار اعضای آن سازمان ریشه دارد.
بسیاری از محققان ذکر شده عقیده دارند که مدیریت هویت سازمان اهمیت استراتژیک بالایی داشته و نیازمند به رویکرد چندرشته ای است.
هویت سازمانی که در رفتار اعضای سازمان نمود می یابد در سیستم ارتباط با مشتری می تواند باعث پیشرفت شرکت یا سازمان گردد که باید برای آن استراتژی خوبی تنظیم شده باشد.
آیا میدانید شرکت تبلیغاتی ادریس به واسطه داشتن تجربه و تخصص در فرآیند برندینگ و نیروهای خلاق و تمرکز در بخش ویژوال برندینگ با سبک های متمایز و اختصاصی متناسب با استراتژی برند شما، هویت برند شما را در کمترین زمان ممکن و هزینه مناسب با ویژگی ها و شرایط خاص و منحصر بفرد در اختیار شما قرار می دهد؟
اگه دوست دارید نمودارهای کسب و کار شما همیشه رو به صعود باشه به تیم متخصص شرکت ادریس اعتماد کنید.
با تشکر