
بعد از آنکه اینستاگرام و تلگرام مجدداً در دسترس کاربران قرار گرفتند میتوان گفت که آینده فعالیت آنها در ایران تا حدودی تضمین شده است و میتوان با خیال راحت تری از آنها در برنامه بازاریابی استفاده کرد.
اینستاگرام یکی از رسانه های اجتماعی فعال برای به اشتراک گذاشتن فیلم و ویدیو است، که روزانه حدود ۳۰۰ میلیون و ماهانه حدود ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. افراد مشهور، ورزشکاران، تاجران و مردم عادی از اینستاگرام استفاده کرده و عکس و فیلم های خود را به اشتراک می گذارند.
به گزارش آلامتو به نقل از پروشات؛ رسانه وسیعی مانند اینستاگرام شانس بزرگی برای فعالیت ها و تبلیغات تجاری ایجاد نموده است. هزاران حساب اینستاگرامی وجود دارند که برای کاربران میلیونی خود، محصولاتی را تبلبغ می کنند.اما این حساب ها چگونه کاربران میلیونی به دست می آورند؟ آن ها علاوه بر گذاشتن عکس و فیلم، تکنیک های ساده ای را بکار می برند. برای اینکه بتوانید همانند افراد مشهور، کاربران بسیاری را به خود جذب کنید، در اینجا توصیه هایی برای تان جمع آوری نموده ایم:
۱. تجارت خود را بشناسید
اولین قانون هر تجارت همین است. تنها چیزی که باید بدانید این است که بدانید دارید چه کاری انجام می دهید. بدانید که هدف تان در اینستاگرام چیست. ببینید که در تجارت تان به چه مخاطبانی نیاز دارید. اگر ندانید که دارید چه کار می کنید و یا مخاطب شما کیست، در اینستاگرام به جایی نخواهید رسید.
گذاشتن عکس خودتان یا غذاهایتان توجه کسی را جلب نخواهد کرد، مگر اینکه یک فرد مشهور باشید. پس در درجه اول بدانید که می خواهید چه کاری انجام دهید و سپس متوجه قدرت و پتانسیل اینستاگرام خواهید شد.
۲. مطالبی ارائه دهید که ارزش خواندن داشته باشند
این عامل یکی از عوامل اصلیست زیرا کار اینستاگرام به اشتراک گذاشتن فیلم و عکس است. رعایت این عامل اولین قدم برای موفقیت در اینستاگرام است.
عکس باکیفیت همیشه در اینستاگرام و رسانه های دیگر توجه افراد را به خود جلب نموده است. پس از برنامه و قابلیت های ویرایش تصویر اینستاگرام استفاده کنید. تحقیقات نشان داده که تصاویر ویرایش شده ۲۱% بیشتر مشاهده شده و ۴۵% بیشتر از سایر تصاویر نظر کاربران را دریافت نموده اند.

چگونه در اینستاگرام بازاریابی موفقی داشته باشیم؟
۳. مطالبی به اشتراک بگذارید که توسط کاربران ایجاد شده اند
یکی از مزایای اینستاگرام برای حساب های تجاری این است که می توانند مطالب کاربران را به اشتراک بگذارند. می توان از وبسایت خود این مطالب را جمع آوری کرده و سپس به اشتراک گذاشت. و نتایج نشان داده که این مزیت بسیار کارآمد است، زیرا همه افراد دوست دارند مورد توجه واقع شوند، و این کار آن ها را نسبت به شرکت مورد نظر خوشبین می کند. در نتیجه این یک استراتزی دو سر برد است.
۴. به صورت مداوم پست بگذارید
موفقیت در شبکه های اجتماعی فقط برپایه گذاشتن عکس ها و مطالب خوب نیست. زیرا برای داشتن کاربرهای میلیونی این کافی نیست. باید توجه و مشارکت ان ها را دریافت کنید و به مرور زمان این تاثیر افزایش خواهد یافت (اگر برای تاثیرگذاری بیشتر، وقت و انرزی کافی بگذارید.)
تجارت های که به صورت مداوم پست می گذارند، نسبت به دیگران موفقیت بیشتری کسب نموده اند. چیزی که اهمیت دارد این است که کاری کنید که توجه کاربران به شما جلب شود و پست گذاشتن مداوم دقیقا همین کار را انجام می دهد. بنابراین به صورت مداوم (یا حداقل روزی یک بار) پست بگذارید تا کاربران تان متوجه شوند که شما ارزش توجه کردن را دارید.
مقاله مرتبط: برندسازی در اینستاگرام چگونه است؟۵. از هشتک ها استفاده کنید
هشتک ها کاربران بیشتری را به سمت شما می کشانند. اگر نمی دانید که چگونه از آن ها استفاده کنید یا این که تابحال این کار را انجام نداده اید، حالا وقتش رسیده است، زیرا این کار کابران بسیاری را به سمت شما جلب می کند و تفاوت آشکاری را بوجود می آورد. جستجو با هشتک همانند واردکردن واژه های جستجو در گوگل است. قرار دادن هشتک های مرتبط باعث می شود کاربرانی که درجستجوی چیزی همانند خدمات شما هستند، به حساب شما دسترسی پیدا کنند.
یک پست حداکثر می تواند ۳۰ هشتک داشته باشد، بنابراین بیشتر حساب ها ازاین قابلیت استفاده می کنند تا در معرض دید افراد بیشتری قرار بگیرند. پس از هشتک های مناسبی استفاده کنید تا شانس دیده شدن تان افزایش یابد.

راههای موفقیت در بازاریابی اینستاگرامی
۶. کاربران خود را به مشارکت تشویق کنید
دلیل وسعت شبکه های اجتماعی حضور و مشارکت کاربران مختلف است. همه آن ها می خواهند مشارکت داشته باشند. و اگر به آن ها این اجازه را دهید، به نفع شماست و شبکه تان را بزرگ تر می کند.
واکنش کاربران خود را جویا شوید. مسابقاتی ترتیب دهید و به آن ها جایزه بدهید. مردم هم برای اینکه از این مزایا استفاده کنند شما را دنبال خواهند کرد.در کپشن های خود سوالاتی قرار دهید.از دوستان خود بخواهید که دوستان شان را تگ کرده و پست های شما را دوباره پست کنند. این کار شبکه و تاثیر شما را گسترده تر می کند.
۷. در صحبت ها شرکت کنید
با کاربران خود وارد صحبت شده تا ببینید که مطالب مورد علاقه آن ها چیست و چه چیزهای نظر آن ها را جلب خواهد نمود. شبکه ها و یا تجارت های بزرگ تر از خود را دنبال کرده و در پست های آن ها شرکت نموده و نظردهی کنید، یا در صورت امکان با آن ها مشارکت نمایید. یکدیگر را در پست های خود نام برده و مشارکت نمایید.
برای آن که مدیریت بهتری داشته باشید اول باید یاد بگیرید که دیگران را دنبال کنید. این کار واقعا تاثیرگذار است. پس کاربران خود را دنبال کرده، و برای پست های آن ها نظر بگذارید و مشارکت داشته باشید. بااین کار بیشتر مورد توجه قرار گرفته و تاثیرتان افزایش خواهد یافت. البته که راهکارهای زود بازده ای هم وجود دارد، اما برای اینکه موفقیت بلندمدتی بوجود آورید، باید قدم به قدم پیش بروید.
۸. شبکه های اجتماعی مختلف را در کنارهم استفاده کنید
استفاده همزمان از شبکه های اجتماعی توجه کاربران بیشتری را به شما جلب واهد کرد. اینستاگرام به شما اجازه می دهد که تصاویر را در شبکه های دیگر مانند فیسبوک، توییتر و Tumbler هم به نمایش بگذارید. همچنین می توانید آن تصاویر را در وبلاگ خود نیز قرار دهید.
۹. به گرایش های مختلف توجه کنید
در شبکه های اجتماعی، در دوره های مختلف گرایش های مختلفی مورد توجه قرار گرفته و سپس ناپدید می شود. پس برای اینکه ماندگار شوید باید با این گرایش ها همراه باشید. یکی ازاین گرایش های رایج هشتک ها هستند. پست های اسپانسر شده بیشتر توجه کاربران را به خود جلب می کنند. همراه بودن بااین تغییرات و گرایش ها، حضور شما را در شبکه های اجتماعی افزایش می دهد.
۱۰. از ابزارهای تحلیل گر اینستاگرام استفاده کنید
ابزارهای رایگانی وجود دارند که میزان تاثیر شبکه اجتماعی شما را بررسی می کنند. پس با کمک این ابزار عملکرد خود را بسنجید و ببینید کدام قسمت را باید بهتر کنید.